Teemu Kalliala on nimitetty Audiovisual Producers Finland – APFI ry:n toiminnanjohtajaksi

Tiedote 27.4.2018

APFI ry on uusi, keväällä 2018 perustettu audiovisuaalisen alan tuottajien edunvalvonta- ja tekijänoikeusyhdistys. Teemu Kalliala siirtyy APFI ry:n palvelukseen MTV Oy:n lakiasiainjohtajan tehtävästä. Hän aloittaa APFI:n toiminnanjohtajana 1.6.2018.

Audiovisuaalisen alan tuottajien edunvalvonta- ja tekijänoikeusyhdistykset Satu ry, Elokuvatuottajat ry, Audiovisual Finland ry sekä Tuotos ry yhdistivät toimintansa yhdeksi yhdistykseksi keväällä 2018. Audiovisual Producers Finland – APFI ry:n tehtävinä ovat suomalaisen audiovisuaalisen sisältötuotantoalan tuottajien edunvalvonta, kansainvälistymisen edistäminen, tekijänoikeuksien kollektiivinen hallinnointi sekä alan tapahtumien ja kilpailujen järjestäminen.

”Olemme erittäin iloisia saadessamme Teemun luotsaamaan uutta yhdistystämme! Teemu on toiminut alallamme jo vuosien ajan, ja hänen asiantuntemuksensa mm. alan sopimuskäytäntöihin on vertaansa vailla. Teemun kokemus sekä tuotantoyhtiökentästä että tv-kanavalta ovat APFI:n toiminnan kannalta kallisarvoista,” toteaa APFI ry:n hallituksen puheenjohtaja Mika Toivainen. ”Audiovisuaalisen alan muutosvauhti ja toimintaympäristön kehittyminen edellyttävät kokenutta juristia johtamaan yhdistystämme. APFI:n hallitus on jo aloittanut toimikautensa ja tehnyt alustavia suunnitelmia yhdistyksen toiminnan osalta. Teemu pääsee juuri oikeassa kohdassa jatkamaan uuden yhdistyksen rakentamista,” jatkaa Toivainen.

”Audiovisuaalinen ala on tarjonnut urani mielenkiintoisimpia elämyksiä. Odotan innolla tulevaa. APFI tarjoaa parhaan mahdollisen näköalapaikan koko alallemme,” Kalliala toteaa. ”Tavoitteet on asetettu korkealle ja tehtävää alan toimintaedellytysten kehittämiselle riittää. APFI:n parhaimmistoon kuuluvista ammattilaisista koostuvan hallituksen kanssa on erittäin motivoivaa aloittaa yhteistyö ja rakentaa hieno tuottajayhdistys,” Kalliala jatkaa.

Lisätietoja:

Mika Toivainen, APFI ry:n hallituksen puheenjohtaja, p. 040-753 4320, mika.toivainen@endemolshine.fi